loading...
وبسايت هواداران منچستر يونايتد
اسماعيل يوسفي بازدید : 113 سه شنبه 1392/06/19 نظرات (0)

 

بيوگرافي:

دیوید دی هیا کوئینتانا ، متولد 7 نوامبر 1990 در مادرید اسپانیا است ، وی دوران حرفه ای خود را از 10 سالگی در آکادمی باشگاه شهر زادگاه خود ، یعنی اتلتیکو مادرید آغاز کرد ، و دوران حضور وی در این آکادمی با پرورش وی در طول این سالها همراه شد تا اینکه در سال 2009 موفق به حضور در ترکیب اصلی تیم اتلتیکو شد .

نمایش های خوب دی هیا درون دروازه تیم مادریدی ، به این باشگاه در رسیدن به دو مقام اروپایی ، لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا کمک بسیاری کرد . او در ژوئن 2011 به منچستریونایتد پیوست . وی هم اکنون کاپیتان تیم زیر 21 ساله های اسپانیا نیز به حساب می آید .

اتلتیکو مادرید

دروازه بان 1 متر و 93 سانتی متری باشگاه منچستریونایتد ، دوران حرفه ای فوتبال خود را در آکادمی باشگاه اتلتیکو آغاز کرد ، وی پس از سالها حضور در تیم های پایه اتلتیکو در فصل 2008-2009 در سن 18 سالگی ، فرصت این را پیدا کرد که در ترکیب تیم اتلتیکو مادرید B در رقابت های دسته دوم اسپانیا به میدان برود . او در این فصل ، 35 بار برای تیم دوم اتلتیکو بازی کرد .
فصل بعد شانس نیز به کمک استعدادهای وی آمد ، مصدومیت روبرتو ، و حضور سرخیو آسنخو در مسابقات جهانی زیر 20 ساله های سال 2009 ، فرصت های خوبی را برای دی هیا ، به منظور حضور در ترکیب اصلی تیم اول شهر مادرید در سن 18 سالگی فراهم کرد .

او سرانجام در بازی مقابل پورتو فرصت یافت تا برای اولین برای تیم اول اتلتیکو به میدان برود . او در فصل 2009 -2010 ، 35 مسابقه را برای اتلتیکو انجام داد ، که شامل 9 بازی اروپایی بود . او درخشش خوبی با پیراهن تیم مادریدی داشت و در فینال لیگ اروپا مقابل فولام ، همراه تیمش به پیروزی 2-1 رسید .
فصل بعد اوضاع برای او بهتر نیز شد ، او در ابتدای فصل ، در بازی سوپرکاپ اروپا ، مقابل اینترمیلان در ترکیب اصلی قرار گرفت و به این تیم کمک کرد که با پیروزی 2-0 مقابل تیم ایتالیایی ، قهرمانی سوپرکاپ را نیز از ان خود کنند . او در این فصل 49 مسابقه برای تیم دوم شهر مادرید انجام داد .

منچستریونایتد

در میانه های فصل 2010-2011 بودیم که خبر از بازنشستگی ون در سار ، نگرانی هایی در مورد دروازه یونایتد بوجود آورده بود ، در میان گزینه های بسیار موجود در بازار نقل و انتقالات ، پیش از پایان فصل بود که فرگی اعلام کرد ، دروازه بان خود را پیدا کرده است .
سرآلکس فرگوسن در 24 ماه می در جریان دیدار خداحافظی گری نویل کاپیتان سابق یونایتد ، اعلام کرد که یونایتد جانشین دروازه بان هلندی خود را پیدا کرده است و بعد از پایان مسابقات قهرمانی زیر 21 ساله های اروپا ، به یونایتد خواهد پیوست .
او در مسابقات مذکور به قهرمانی همراه با تیم ملی کشورش دست یافت و سپس 27 ژوئن تست پزشکی یونایتد را با موفقیت پشت سر گذاشت . و روز 29 ژوئن یونایتد پیراهن شماره 1 باشگاه را بعد از ون در سار ، به دی هیا داد .

او ابتدای تور یونایتد در امریکا را از دست داد ولی توانست در جریان این تور تابستانی اولین مسابقه خود را در ترکیب یونایتد انجام دهد . او در شهر شیکاگو و در روز 23 جولای ، در مقابل تیم اصلی این شهر در جریان پیروزی 3-1 یونایتد ، توانست اولین بازی خود را برای یونایتد انجام دهد .
بعد از اتمام تور پیش فصل ، اولین بازی رسمی از راه رسید ، او در انگلستان نیز به میدان رفت ، داربی کلاسیک جام خیریه ، اولین بازی رسمی دی هیا نام گرفت .
او در این مسابقه خوب نبود و در نیمه اول دو گل دریافت کرد که حداقل میتوان روی یک گل وی را مقصر دانست ، با این حال یونایتد در نیمه دوم به بازی برگشت و اولین جام دی هیا با یونایتد در اولین بازی وی برای یونایتد به دست آمد .

او در بازی بعد مقابل وست بروم ، در اولین بازی تاریخ لیگ برتری خود ، درخشش خاصی نداشت ولی باز هم یونایتد پیروز آن مسابقه لقب گرفت . اما سرانجام شاهد درخشش دی هیا درون دروازه یونایتد بودیم ، مسابقه در مقابل دو حریف لندنی فرصت خوبی برای درخشش جوان اسپانیایی بود . مهار پنالتی در مقابل آرسنال و دفع چندین موقعیت تک به تک در این دو بازی اوج درخشش دروازه بان اسپانیایی در پیراهن یونایتد بود .

او هم اکنون در رابطه دوستی با خواننده اسپانیایی Edurne است .

افتخارات

قهرمانی لیگ اروپا – قهرمانی سوپر کاپ اروپا ؛ اتلتیکو مادرید
قهرمانی جام اتحاديه – منچستریونایتد 2011
قهرمانی با تیم زیر 17 ساله ها و زیر 21 ساله های اسپانیا در جام ملت های اروپا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دلیل اصلی نتایج ضعیف هفته های اخیر؟
    بازي بعدي يونايتد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 206
  • بازدید ماه : 579
  • بازدید سال : 811
  • بازدید کلی : 41,453